Ewolucja konstrukcji lotniczych trwa już ponad 100 lat.
Archiwum Longin Blady
Niegdyś do zbudowania aerodyny wystarczało trochę drewna i płótna, a do startu górka i własne nogi. Jednak efekty takich wzlotów były bardzo różne. Obecnie wiemy wiele o zasadach lotu, konstrukcjach lotniczych, materiałach, technologii, lecz zbudowanie dobrego aparatu latającego, zwłaszcza tak finezyjnego jak szybowiec, nie jest łatwe.
Popatrzmy jak w krośnieńskich zakładach PESZKE powstaje szybowiec klasy GP 14 Velo, który jest bardzo interesującą propozycją dla pilotów ze względu na walory użytkowe i możliwość startowania w 4 klasach:13.5 metrowej, club , standard i 15 m.
Zapewnia on pilotowi pełną niezależność, bo ma elektryczny napęd startowy i jest tak lekki, iż jedna osoba może go zmontować /zdemontować, oraz przemieszczać na ziemi. Szeroki zakres prędkości szybowca od 65 do 270 km/h znakomicie wpływa na bezpieczeństwo lotów jak również optymalne wykorzystanie różnych warunków atmosferycznych.
Najpierw szybowce studyjne
Potem żmudne projektowanie komputerowe
Wklejanie napędów, okuć , instalacji
Jeszcze wbudowywanie drobnych elementów i malowanie , oraz sprawdzanie działania zespołów. Patrz na video:
https://www.facebook.com/gpgliders/videos/995333550523888/?theater
https://www.facebook.com/gpgliders/videos/995321143858462/?theater
Potem testy w Instytucie Lotnictwa , obloty , papiery, papiery, papiery… Jednak wszystko zbliża się do finału.
A póki co to wizyta takiego elfa.
.
.
Dodano: 28.12.2015Przez: GP-10-14 series
[…] […]
Dodano: 01.01.2016Przez: Henryk Doruch
SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU !
PS-czy latające egzemplarze mialy wbudowany system ratowniczy?