Gallery
dsc_9262

Ręce opadają.

[fb_button]

Pudrowanie strupów 3 dni przed Mistrzostwami Świata

Sprzęt kadrowy jest bardzo mocno eksploatowany. Lata nie tylko w zawodach najwyższej rangi, ale również służy pilotom podczas mistrzostw Polski, treningu i zawodów członków kadry narodowej,  juniorów, oraz kobiet. Biorąc pod uwagę , że na kilkanaście osób kadry mamy tylko 4 szybowce najwyższej klasy nic dziwnego, że jest wyeksploatowany. Nie wszyscy niestety o niego dbają. Dodatkowo zmiany zarządzania Szkoły Szybowcowej Żar doprowadziły do tego, że sprzęt nie został sprawdzony pod kątem przydatności do zawodów. Szybowiec niedawno wrócił z zawodów w Polsce i dopiero teraz zaplanowano w zakładzie Jerzego Biskupa „kosmetykę” przed  mistrzostwami świata. Wiadomo było, że do poprawienie będą też skutki niefrasobliwego traktowania w zeszłym sezonie, lądowań w polu itp. Nikt nie przekazał informacji jaki jest stan szybowca, a trudno to  kontrolować na sprzęcie, który krąży gdzieś po świecie.  To co się okazało przy oględzinach w dobrym świetle wprawiło w zakłopotanie właściciela zakładu i mnie. Szybowiec jest cały popękany i właściwie nadaje się do ponownego malowania w całości.  Życzliwie pracownicy WIRKK staną na głowie, aby usunąć niedoskonałości, ale nie ma czasu aby go pomalować.  Dodając do tego fakt, że piloci sami muszą sobie wyposażyć szybowce w instrumenty niezbędne  do latania zawodniczego należy sobie zadać pytanie czy start reprezentanta Polski w mistrzostwach świata to jego prywatna sprawa ? Ręce opadają.

20140609_101008 20140609_102220 20140609_102602

Kadłub po solidnym szorowaniu dziobem o kamienistą glebę podczas niefortunnego lądowaniu stoi w innym miejscu. Nie mam jego zdjęć.

SK

 Dorzucę swoją łyżkę dziegciu. Jeśli się mokre pokrowce szybowca zwinie do worka i wrzuci do przyczepy na zardzewiałe żelazne przedmioty to zbutwieją nawet po kilkunastu dniach takiego „dojrzewania”. Nie pomogło nawet kilkakrotne pranie.  TK

© Copyright by Sebastian Kawa

Realizacja: InternetProgressProjekt: Elzbieciak.com