Slider
Get the Flash Player to see the slideshow.

Znów wśród kondorów

Z wielkim entuzjazmem leciał Sebastian w Andy.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ekscytowały go wspomnienia ze wspaniałych lotów w tych potężnych górach podczas mistrzostw świata w 2010 roku,

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

oraz fascynujących lotów nad Aconcaguę i na fali w Patagonii.Mimo zmęczenia trwającą półtorej doby podróżą udał się wprost na lotnisko Vitacura, aby wyciągnąć szybowiec z klatki transportowej i zmontować go do lotu. Entuzjazm przeszedł w rozpacz, gdy nazajutrz po dokładnym oczyszczeniu z podróżnego pyłu mógł dokładnie ocenić jego stan. Lustrzane powierzchnie skrzydeł zamieniły się w powierzchnię stawu owiewanego zefirkiem .20180102_225914 (1)

Katastrofa. Utrata walorów aerodynamicznych, a być może także naruszenia struktury skrzydła w stopniu uniemożliwiającym latanie.

20171007_104435

Nie wiadomo jeszcze, czy destrukcja ta była efektem błędów wykonawczych, czy przegrzaniem szybowca podczas długiego postoju w klatce transportowej.

26198385_10211030888144380_7831793709081236002_o

Tyle kosztów, tyle przygotowań i trudu na nic ?! Czyżby Sebastian miał czekać tu do dnia powrotu w roli obserwatora wyścigów ? Pośpieszne konsultacje z Jurkiem Biskupem, Grzegorzem Peszke i prof. Kubryńskim, oraz producentami szybowca, braćmi Jonker, dały wytyczne do badania stanu konstrukcji. Szczegółowa ocena według tych wskazówek wskazuje na to, że ze stanem struktury szybowca nie jest tak źle, ale serce krwawi na widok powierzchni skrzydeł.

Carlos

Carlos Roca

W locie szybowiec zachowuje się poprawnie. Sebastian uzyskał nawet najlepszy wynik podczas pierwszego dnia treningu i wygrał wczoraj pierwszą konkurencję zawodów Abierta-Cordilliera stanowiących preludium do mistrzostw świata.

26685615_10211030888544390_7099345985969748708_o

Rene Widal

Przez połowę 463- kilometrowej trasy ścigał się łeb w łeb  z latającym na „Ventusie 3” Chilijczykiem Rene Widalem. Szybowiec ten jest najnowszym produktem firmy Schemp Hirth, ale Rene nie doszacował warunków i nie zabrał pełnego balastu wody.

szlifowanie

Teraz czeka Sebastiana wiele dni bardzo uciążliwego ręcznego szlifowania skrzydeł, lecz to dla niego nie nowina. Tomasz

Komentarze

Dodano: 05.01.2018Przez: Henryk Doruch

-„nasz” Pan Grzegorz stosuje zywice wysokotemperaturowe,Jego GP moze latac na czarno !

Dodano: 06.01.2018Przez: kris burzynski

Trzymam kciuki! Good Luck!

Dodano: 06.01.2018Przez: Marek Łuczak

Niech siła będzie z Panem Trzymam kciuki.

Dodano: 08.01.2018Przez: Marian Walecki

Gorzej się zacząć nie mogło!
Wierzę że finał będzie przeciwny.
W jakim stanie jest pozostałych 11 szybowców?
Życzę szybkich i bezpiecznych lotów.
Marian W.

© Copyright by Sebastian Kawa

Realizacja: InternetProgressProjekt: Elzbieciak.com