Slider
Get the Flash Player to see the slideshow.

Grzegorz, nie Grzegorz , latać trzeba.

Cyklon Grzegorz sieje spustoszenie, ale nie wystraszył szybowników.

Paskudne deszczowe dni zamieniły okoliczne lotniska w błotne wybiegi dla kaczek. Wiatr łamiący drzewa, zrywający dachy i linie energetyczne nie zachęcał do wychodzenia z domu, a tym bardziej do latania na szybowcach które lubią słoneczną pogodę. Dzisiaj nad ranem ustało bębnienie deszczu. W przyczepie przed domem kusił wspaniały weteran wędrówek po Himalajach, ASH 25 z numerem SP-0064, który znów pożyczył Sebastianowi niezawodny Jens Krőger.

Mur chmur1

W górskich lasach ciągle pohukiwał „Grzegorz”. Żadne z pobliskich lotnisk aeroklubowych nie nadawało się do latania, ale jest Kaniów obok Czechowic z 700 m betonowego pasa ustawionego prosto pod wiatr. 

23032494_10210592887194630_2725350522156240835_n

Piotr i Seb

Prezes Bielskiego Parku Technologii Lotniczych dał przyzwolenie, więc na skraju nieużywanej dziś drogi startowej, mocując się z ciężkimi elementami i diabelskimi porywami syberyjskiego wiatru, zmontowaliśmy z Sebastianem i Piotrem 26-metrowy szybowiec. W normalnych warunkach stresujące byłoby przejście nad wierzchołkami drzew na krańcu tego pasa, ale przy dzisiejszym wietrze wystarczyła 1/3 jego długości, aby długal zawinął „amerykanem” w kierunku gór.

22788822_10210592887634641_4915770165556416179_n

W samą porę, gdyż potężna burza śnieżna znad Ślaska sparaliżowała nawet ruch na drogach przykrywając do ziemi Beskid Śląski i Żywiecki.Wracając z przyczepą musiałem się nawet zatrzymać na poboczu.

Chrobacza Łaka

Chrobacza Łąka

 

Droga na Morawy

Na kursie Beskid Morawski

snieg

Burze w Okolicy Skoczowa

Jedynka c vsetin

Sebastian z Piotrem zdążyli się jednak przykleić do zboczy i sprawnie uciec nad Republikę Walaską.

Jedynka a

Fala była dostępna niemal przez całą drogę w stronę Rożnova w Czechch.

Skrzyczne i Barania 1

Podstawy chmur doszły do 1700m. Radhost  w Czechach

Jedynka Skrzyczne i Zywic1

Gdzie trzeba było znów przeczekać kolejny intensywny opad.

23130457_10210592887874647_2615882263362641759_n

Jazda powrotna w stronę Andrychowa pozwoliła zapoznać się ze spiętrzeniem podobnym do fali przed pierwszymi zboczami od północy.  A kalejdoskop pogodowy zmieniał się bardzo szybko.  Kilka minut w słońcu  a chwilę później wzdłuż tych samych zboczy trzeba było wracać w śnieżycy.

Jedynka na żar

By nie pchać się w takich warunkach nad teren bez lądowania wrócili nad Żar, by przeczekać nawałnicę.

Jedynka chmury

Jedynka na Sacz

Po przejściu burzy można było nawet latać nad chmurami korzystając z fali.

 

 

Lawirując między burzowymi pułapkami i białymi czapami szczytów na żaglu, w porywach termicznych, a nawet na niewysokich zafalowaniach, wrócili  w rodzime strony.

Jedynka b

Wycieczkę do Beskidu Sądeckiego zamknęły za Skawą śnieżne ściany, ale można było baraszkować i przeczekać złe momenty na znanych zboczach. I tu jest przewaga, oraz czar zębatego krajobrazu.

Po paru godzinach długoskrzydły Sebastian  wysadził w Kaniowie  Piotra, a sam wrócił lotem na Żar. Lotnisko powoli obcieka z wody więc będzie można jeszcze próbować jesiennej pogody. 

Tomasz

Komentarze

Dodano: 31.10.2017Przez: Henryk Doruch

-teraz rozumiem,dlaczego 2-miejscowy…
we dwojke cieplej!

-zazdroszcze kopilotowi.

Dodano: 31.10.2017Przez: Marian Walecki

Sebastian jesteś Wielki.
Dlaczego ja-mieszkaniec Czechowic nie wiedziałem
o Waszym pobycie w Kaniowie, przyjechał bym do pomocy w montażu szybowca.Marian W.

Dodano: 31.10.2017Przez: Henryk Doruch

PS. a „prawdziwi” Niemcy lepiej dbali o pilotow,za ktorych plecami byla 100-litrowa beczka z wodka !

(przy poscigu wtryskiwali do sprezarek,zwiekszajac maksymalna o 100 km/h…)

Dodano: 31.10.2017Przez: kris burzynski

Gratuluje! Zapal Teamu jest godny nasladowania. Pozdrawiam i trzymam kciuki, burza

Dodano: 31.10.2017Przez: Agnieszka Dobroń

Dziękuję 😊

Dodano: 04.11.2017Przez: Henryk Doruch

https://www.youtube.com/watch?v=aGkliRig9uo&feature=youtu.be

=niedawnych wspomnien czar…

© Copyright by Sebastian Kawa

Realizacja: InternetProgressProjekt: Elzbieciak.com